Tips en advies voor een prettig verblijf!

We vinden het heel belangrijk dat uw huisdier zich op zijn gemak voelt in ons dierenpension. Wij doen er daarom ook alles aan om uw huisdier een prettige vakantie te geven.  In dit artikel maken wij onze werkwijze qua ontvangst duidelijk en geven wij aan waarom wij via een bepaalde methode te werk gaan. Daarnaast geven wij enkele tips om het verblijf van uw hond, kat of ander dier zo prettig mogelijk te laten verlopen.

Hoe wordt uw dier ontvangen?
Als u uw hond komt brengen is het de bedoeling dat u bij de receptie nog een laatste knuffel geeft voordat hij op vakantie gaat. Wij laten u niet mee het hondenpension in lopen en dat doen we ten goede van de andere honden. Als u namelijk meeloopt worden de andere honden erg onrustig. Een medewerker brengt uw hond eerst even naar buiten. Dit om de eventuele spanning van uw hond te verminderen of zodat hij zijn behoefte kan doen. Daarna helpt iemand u om nog wat gegevens op te schrijven. Als u weg bent gaan we uw hond zijn verblijf klaar maken, met bijvoorbeeld een mand of deken. En daarna halen we hem/haar naar binnen. Het logeerpartijtje is begonnen!

Manden, kussens of dekens hebben wij allemaal op voorraad. Dit hoeft u dus niet mee te brengen. Wij zorgen ervoor dat uw huisdier een fijn plekje krijgt met onze eigen spulletjes. U mag eventueel een oude handdoek meegeven als u graag wilt dat uw huisdier de geur van thuis heeft. Deze oude handdoek blijft na het verblijf wel bij ons. Verder nemen wij dus geen kussens of kleden van thuis aan!

Wij nemen uw hond aan de riem mee naar buiten, maar daarna krijgt u de hondenriem en halsband weer mee naar huis. Wij beschikken namelijk over eigen riemen, en zo kunnen wij die van u niet verliezen.

Ontvangst van de kat:
Voor een kat gaat het grotendeels hetzelfde. Bij de receptie nemen wij de reiskoffer over, en brengen wij de kat naar zijn verblijf. Wij zetten de reiskoffer altijd in het kattenpension met het deurtje open, zodat uw kat zelf kan bepalen wanneer hij eruit komt. Zo kan hij even wennen aan de omgeving. Ook voor uw kat geldt dat u geen kleedje of kussen mee hoeft te nemen! De reiskoffer blijft tijdens het verblijf hier, dan kunnen wij in alle rust de kat in de reiskoffer doen, zodat wanneer u er bent de kat klaar is voor vertrek. Ook als u uw kat komt brengen vragen wij nog om wat gegevens.

Belangrijke gegevens doorgeven.
Als u uw huisdier komt brengen vragen wij een aantal dingen. We vragen altijd of er nog bijzonderheden zijn met uw huisdier, dan kunnen wij daar tijdens het verblijf rekening mee houden.
Tip: Bent u thuis en heeft u een aantal bijzonderheden, schrijf ze dan alvast op zodat u ze niet vergeet door te geven.
Ook vragen wij een (sos) telefoonnummer, zodat wanneer het nodig mocht zijn, wij altijd iemand kunnen bereiken. Als u een verre reis maakt is het daarom handig om het nummer van iemand in Nederland te geven.

Bent u onzeker of dat uw huisdier het wel prettig vindt in een pension? Dan kunt u altijd eerst een dagje proberen. In die dag kunnen wij een beeld krijgen van hoe uw huisdier zich gedraagt, en een advies aan u geven. Uw huisdier ziet nu ook dat zijn baasje hem weer trouw zal komen ophalen.

U kunt ons dierenpension ook eerst komen bezichtigen! Dit kan alleen op afspraak van maandag t/m zaterdag tussen 10:00-11:30 zodat we u een goede rondleiding kunnen geven. Zorg dat u deze van tevoren inplant zodat wij genoeg tijd voor u hebben tijdens de rondleiding. Deze bezichtiging is voorafgaand aan het verblijf, dus niet op de dag van de reservering. Tijdens de schoolvakanties zullen wij geen bezichtigingen geven in ons pension.

https://i0.wp.com/www.prinsenbankhoeve.nl/huisdierencentrum2/wp-content/uploads/2018/07/6960-1.jpg
https://i0.wp.com/www.prinsenbankhoeve.nl/huisdierencentrum2/wp-content/uploads/2018/07/nogniet-gebruik-kat-liggend.jpg
https://i0.wp.com/www.prinsenbankhoeve.nl/huisdierencentrum2/wp-content/uploads/2018/07/nog-niet-hondspelen.jpg
https://i0.wp.com/www.prinsenbankhoeve.nl/huisdierencentrum2/wp-content/uploads/2017/04/7020.jpg