TIPS EN ADVIES VOOR EEN PRETTIG VERBLIJF!
Tips en advies voor een prettig verblijf!
We vinden het heel belangrijk dat uw huisdier zich op zijn gemak voelt in ons dierenpension. Wij doen er daarom alles aan om uw huisdier een prettige vakantie te geven. In dit artikel maken we onze werkwijze qua ontvangst duidelijk en leggen we uit waarom we bepaalde methoden hanteren. Daarnaast geven we enkele tips om het verblijf van uw hond, kat of ander dier zo aangenaam mogelijk te maken.
Hoe wordt uw dier ontvangen?
Als u uw hond komt brengen, is het de bedoeling dat u bij de receptie nog een laatste knuffel geeft voordat hij op vakantie gaat. We laten u niet mee het hondenpension in lopen, omdat dit ten goede komt aan de rust van de andere honden. Wanneer u meeloopt, kunnen de andere honden namelijk onrustig worden. Een medewerker brengt uw hond eerst even naar buiten om eventuele spanning te verminderen of zodat hij zijn behoefte kan doen. Daarna helpen we u met het invullen van wat gegevens. Zodra u vertrokken bent, maken we het verblijf van uw hond klaar met bijvoorbeeld een mand of deken, waarna we hem/haar naar binnen halen. Het logeerpartijtje kan beginnen!
Manden, kussens of dekens hebben we allemaal op voorraad, dus deze hoeft u niet mee te brengen. Wij zorgen ervoor dat uw huisdier een fijn plekje krijgt met onze eigen spullen. U mag eventueel een oude handdoek meegeven als u wilt dat uw huisdier de geur van thuis heeft. Deze oude handdoek blijft na het verblijf wel bij ons. Verder nemen wij geen kussens of kleden van thuis aan.
Wij nemen uw hond aan de riem mee naar buiten, maar daarna krijgt u de hondenriem en halsband weer mee naar huis. Wij beschikken namelijk over eigen riemen, zodat we die van u niet kunnen kwijtraken.
Ontvangst van de kat:
Voor een kat gaat het grotendeels hetzelfde. Bij de receptie nemen wij de reiskoffer over en brengen wij de kat naar zijn verblijf. We zetten de reiskoffer altijd in het kattenpension met het deurtje open, zodat uw kat zelf kan bepalen wanneer hij eruit komt. Zo kan hij rustig wennen aan de nieuwe omgeving. Ook voor uw kat geldt dat u geen kleedje of kussen mee hoeft te nemen. De reiskoffer blijft tijdens het verblijf hier, zodat we de kat in alle rust in de koffer kunnen plaatsen wanneer u hem komt ophalen. Ook als u uw kat komt brengen, vragen wij nog om enkele gegevens.
Belangrijke gegevens doorgeven:
Als u uw huisdier komt brengen, vragen wij altijd of er nog bijzonderheden zijn waar we tijdens het verblijf rekening mee moeten houden.
Tip: Bent u thuis en heeft u een aantal bijzonderheden, schrijf ze dan alvast op zodat u ze niet vergeet door te geven.
Ook vragen wij om een (SOS) telefoonnummer, zodat we altijd iemand kunnen bereiken als dat nodig is. Als u een verre reis maakt, is het handig om het nummer van iemand in Nederland te geven.
Bent u onzeker of uw huisdier het wel prettig zal vinden in een pension? Dan kunt u altijd eerst een dagje proberen. Op die dag kunnen wij een beeld krijgen van hoe uw huisdier zich gedraagt, en u vervolgens adviseren. Uw huisdier ziet dan ook dat zijn baasje hem weer komt ophalen.
U kunt ons dierenpension ook eerst komen bezichtigen! Dit kan alleen op afspraak van maandag t/m zaterdag tussen 10:00 en 11:30, zodat we u een goede rondleiding kunnen geven. Zorg dat u deze afspraak van tevoren inplant, zodat we genoeg tijd voor u hebben tijdens de rondleiding. Deze bezichtiging vindt plaats voorafgaand aan het verblijf, dus niet op de dag van de reservering. Tijdens de schoolvakanties geven wij geen rondleidingen in ons pension.