Algemeen

Wat zijn de openingstijden?

Maandag t/m zaterdag 10.00 - 11.30 & 17.00 - 17.30, Zondag 17.00 - 17.30. Buiten deze tijden zijn wij via de telefoon niet altijd goed bereikbaar, dit in verband met het verzorgen van de dieren. U kunt ons dierenpension altijd komen bezichtigen! Dit kan alleen op afspraak van maandag t/m zaterdag tussen 10:00-11:30 zodat we u een goede rondleiding kunnen geven.

Rondleidingen

U kunt ons dierenpension altijd komen bezichtigen! Dit kan alleen op afspraak van maandag t/m zaterdag tussen 10:00-11:30 zodat we u een goede rondleiding kunnen geven. Zorg dat u deze van tevoren inplant zodat wij genoeg tijd voor u hebben tijdens de rondleiding. Deze bezichtiging is voorafgaand aan het verblijf, dus niet op de dag van de reservering. Tijdens de schoolvakanties plannen wij geen bezichtigingen! Waarom werken wij met deze bezichtigingen? U kunt tijdens het brengen van uw huisdier niet meelopen naar onze verblijven. Dit doen wij voor de rust en het ritme van uw eigen huisdier en de huisdieren van andere gasten. Voor de meeste dieren is het beter dat ze meteen in ons ritme komen. Het kan voor uw huisdier heel verwarrend zijn als u hem een dikke knuffel heeft gegeven en hij u daarna weer kort ziet voor dezelfde knuffel. Deze knuffel mag bij onze receptie gegeven worden waar wij u verder helpen met de bijzonderheden die wij moeten weten. Heeft u toch een beetje moeite met het nemen van afscheid? Dat begrijpen wij! Buiten de poort hebben wij een mooie omgeving waar u eventueel voordat u naar onze receptie komt nog een fijne wandeling kunt maken. Daarna gaan wij ervoor zorgen dat uw huisdier een fijne tijd heeft bij ons.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden

U kunt bij ons contant of per pin betalen. U betaalt vooraf, bij uw reservering, 50% van de totale verblijfskosten. Bij het ophalen van uw huisdier betaalt u het nog openstaande bedrag voor het verblijf van uw huisdier, te weten 50% van de verblijfskosten, eventueel aangevuld met de kosten voor een (onverwachte) medische behandeling door de dierenarts van uw huisdier. Wij leveren in principe geen diensten op rekening!

Kunnen we buiten openingstijden komen?

In principe kan dit niet. Indien het voor u echt onmogelijk is om binnen de gestelde tijden uw huisdier te brengen of te halen, verzoeken wij u hierover een afspraak te maken. Zodat wij uw komst in kunnen plannen.

Waarom bent u niet de hele dag open?

In verband met ons dagprogramma, voertijden, rusttijden en uitlaattijden hebben wij onze openingstijden voor klanten beperkt. Dit komt de verzorging van uw huisdier ten goede.

Kan ik mijn huisdier eerder ophalen?

Ja, deze periode is voor uw huisdier gereserveerd, en zullen wij in rekening brengen. Wij hebben immers een ander nee moeten verkopen in deze periode.

Met welke risico's moet ik rekening houden?

Dat er aan een verblijf in een dierenpension risico's verbonden zijn, dat is vanzelfsprekend. Toch is onze ervaring dat dit zich tot het minimum beperkt. Enerzijds door onze oplettendheid, anderzijds omdat een hond in een pension vaak anders reageert dan wanneer zijn baasje in de buurt is. Er is sprake van een andere omgangsvorm en dat maakt de hond vaak milder. Wel is het belangrijk dat wij alle informatie ontvangen over hoe uw hond omgaat met andere honden. Deze informatie kunt u doorgeven tijdens het brengen van uw hond. Ondanks al deze inspanningen is in de interactie tussen de honden - vergelijk het met een wandeling in het bos of het park - een speelwondje of een bijtincident nooit voor 100% uit te sluiten. Wanneer dit zich voordoet zullen we u dit bij het ophalen natuurlijk vertellen. Mocht u thuis een wondje opmerken dat wij niet hebben gezien, soms wordt er iets over het hoofd gezien zeker met honden die langere vachten hebben is dit mogelijk, aarzel dan niet om even te bellen.
https://i0.wp.com/dierenpension.prinsenbankhoeve.nl/wp-content/uploads/2017/04/dogs.png?resize=300%2C200&ssl=1

Katten

Welke entingen moet mijn kat hebben om bij u te mogen logeren?

Uw kat moet de jaarlijkse enting tegen kattenziekte en niesziekte hebben gehad. Deze beschermt uw kat voor de meest voorkomende ziektes.

Moet ik het vaccinatieboekje van mijn kat meenemen?

Ja, bij ieder verblijf dient u het entingsboekje mee te nemen. Hoewel wij de entingen van uw kat in de computer registreren, dient het boekje bij ons aanwezig te zijn. Wij staan onder controle van de dierenbescherming, en dienen bij controle bewijsmateriaal te tonen dat de aanwezige dieren zijn geënt.

Mijn kat heeft medicijnen, kunt u die toedienen?

Ja natuurlijk, schrijft u de naam van uw kat op het etiket. Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd. Wij maken dan een toedieningsschema voor tijdens het verblijf.

Als mijn kat onverhoopt ziek wordt, wat doet u dan?

Wij zullen in eerste instantie uw eigen dierenarts consulteren indien deze niet verder dan 20 km van ons verwijdert is. Deze arts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen snellen wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten naar de dierenarts.

Ik wil meerdere katten bij u onderbrengen. Krijg ik dan korting?

Jazeker, informeer bij ons pension naar de voorwaarden.

Kunt u de kattenbench voor ons opslaan?

Ja, wij bewaren de bench/reismandje voor u, voorzien van naam en adres. Voordat u uw huisdier op komt halen, plaatsen wij hem / haar al in de eigen bench, zodat u uw huisdier direct mee naar huis kunt nemen.
https://i0.wp.com/www.prinsenbankhoeve.nl/huisdierencentrum2/wp-content/uploads/2018/07/7151.jpg

Honden

Welke entingen moet mijn hond hebben?

Uw hond moet de jaarlijkse cocktailenting hebben gehad. Deze beschermt uw hond voor de meest voorkomende ziektes. Tevens dient uw hond een enting te hebben gehad tegen kennelhoest. Wij verzoeken u hierover uw dierenarts te raadplegen. Een titerbepaling wordt toegestaan mits u een verklaring van de dierenarts heeft.

Heeft u de riem van mijn hond nodig?

Wij geven u de riem en halsband altijd mee naar huis. Tijdens het verblijf hebben wij deze niet nodig. Zoek raken wordt op deze wijze voorkomen.

Mijn hond heeft medicijnen, kunt u die toedienen?

Ja natuurlijk, schrijf de naam van uw hond op het etiket. Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd. Wij maken dan een toedieningsschema voor tijdens het verblijf. Voor het extra verzorgen van uw huisdier tellen wij verzorgingskosten. Neem hiervoor contact met ons op.

Moet ik het vaccinatieboekje van mijn hond meenemen?

Ja, bij ieder verblijf dient u het entingsboekje mee te nemen. Hoewel wij de entingen van uw hond in de computer registreren, dient het boekje bij ons aanwezig te zijn. Wij staan onder controle van de dierenbescherming. Wij dienen bij controle bewijsmateriaal te hebben dat de aanwezige dieren zijn geënt.

Mag ik eigen voer meenemen?

Wij voeren uitsluitend het topmerk Bevo. Dit voer bevat geen kleur, geur en smaakstoffen. Wilt u toch geen risico nemen dan mag uw hond zijn eigen voer meenemen. Zet de naam van uw hond met uw achternaam op de verpakking. Voert u uw hond uitsluitend vers vlees, neem dan contact met ons op. In principe voeren wij dit niet.

Kan mijn hond worden getrimt tijdens het verblijf?

Jazeker, wij hebben een eigen trimsalon. Geeft u wel even bij het boeken aan dat uw hond getrimt moet worden, dan kunnen wij vooraf een planning maken. Vooral in vakanties kunnen wij last minute verzoeken voor het trimmen niet altijd inplannen.

Mag mijn hond zijn eigen bed of kleed meenemen?

Het meenemen van spullen zoals dekens, tassen of speeltjes is niet toegestaan. Wij zorgen voor de complete inrichting van het verblijf van uw huisdier. Uw huisdier komt op een lekker kussen, deken of mand te liggen van ons!

Als mijn hond onverhoopt ziek wordt, wat doet u dan?

Wij zullen in eerste instantie uw eigen dierenarts consulteren, indien deze niet verder dan 20 km van ons verwijderd is. Deze arts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen snellen wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten naar de dierenarts.

Mijn hond is loops, mag zij nu nog wel komen?

Uw hond mag gewoon komen als zij loops is geworden. Meldt het wel even op het moment dat zij tijdens het verblijf loops is, of kan worden, zodat wij met onze kennelindeling rekening kunnen houden.

Krijg ik korting bij meerdere honden?

Jazeker, de prijzen van onze verblijven zijn afhankelijk van de grootte van uw hond. De tweede, derde etc. hond krijgen inclusief de eerste hond een korting op het dagtarief. Vraag hiernaar voordat u boekt.

Hoe gaan jullie om met 'risico-rassen'

Sommige honden kunnen, hoe goed opgevoed ze ook zijn, niet met andere honden in één verblijf worden ondergebracht. Dit geldt ook voor rassen met sterke ontwikkelde kaakspieren. Deze honden plaatsen wij op voorhand al apart en kunnen apart van de andere op de speelweides spelen. Wij kunnen daarom een risico-ras of een niet sociale hond niet altijd bij ons laten verblijven. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kunt u mijn hond wassen voordat ik hem ophaal?

Jazeker, u dient dit wel te bespreken bij het brengen van uw huisdier. Het tarief voor het wassen is afhankelijk van de beharing en de grootte van uw hond Klein Korthaar: €7,50 Klein Langhaar: €10,00 Middel Korthaar: €12,50 Middel Langhaar: €15,00 Groot Korthaar €15,00 Groot Langhaar: €20,00